Badania użyteczności stron www.

Badania użyteczności stron www.

Audyty stron internetowych. Badania web usability.

Prawie każda firma ma swoją stronę internetową, podobnie jak instytucje publiczne i społeczne. Przeprowadzamy audyty oraz badania użyteczności stron i dajemy cenne wskazówki co zrobić, aby strony www spełniały oczekiwania odwiedzającego stronę, a co za tym idzie przełożyło się to na większe przychody firmy.

Aktywność użytkowników (analiza)

Wiedza o aktywności użytkowników jest bardzo ważna, szczególnie w serwisach gdzie występuje sprzedaż produktów lub usług. Analiza aktywności użytkowników, w oparciu o narzędzia statystyczne oraz "clicktracingowe", dostarcza nam cennych informacji o tym kim jest użytkownik, skąd jest i jak często wchodzi na stronę. Dowiadujemy się jak długo trwa jego pobyt na stronie oraz z jakiej podstrony najcześciaj korzysta, a także gdzie kończy się jego wizyta (porzucenie strony). Możemy się także dowiedzieć w co najczęściej klika na stronie, tworząc tzw. mapę ciepła.

Badanie eksperckie (analiza)

Nasz ekspert, w dziedzinie stron internetowych, przeprowadzi analizę strony. Badanie takie obejmuje m.in. obszar nawigacji, poziom trudności w odnalezieniu informacji oraz korzystania z podstawowych funkcji strony. Jeśli występuje wyszukiwarka, to badany jest mechanizm wyszukiwania wraz z jego wynikami. Analizie podlega także wiarygodność serwisu, wszelkie formularze, czytelność i zrozumiałość treści na stronie. Badany jest także wygląd (estetyka) oraz zgodność z najnowszymi trendami.

Współczynnik konwersji (badanie poziomu konwersji)

Współczynnik konwersji, to procent użytkowników, którzy wykonali określoną akcję na danej podstronie. Celem podstrony może myć kontakt telefoniczny, zapisanie się do newslettera albo kupno produktu / usług. Duży ruch na stronie nie zawsze przekłada się na wysoki poziom konwersji. Badanie konwersji polega na wyliczeniu tego współczynnika. Dzięki takiej wiedzy możemy podjąć odpowiednie kroki, by użytkownicy chętniej wykonywali określoną czynność w danym miejscu.

Testy z użytkownikami

To badanie przebiega z rzeczywistymi użytkownikami Twojej strony (zazwyczaj 2-3 cykle, z grupą 5-8 użytkowników). W takim badaniu można zastosować różne techniki badawcze, w zależności do potrzeb. Przykładem są badania scenariuszowe, gdzie przygotowywane są użytkownikom zadania i śledzimy, które obszary i interakcje sprawiały im problem. Użytkowników poddaje się pod "test drzewa menu", gdzie sprawdza się jak użytkownicy szukaliby informacji lub funkcjonalności w Twojej strukturze. Innym rodzajem testu z użytkownikami jest tzw. "sortowanie kart". Użytkownicy układają elementy treści z Twojej strony w dowolne grupy, wedle własnych opinii. Można utworzyć wcześniej określone kategorie ("sortowanie kart zamknięte") lub grupują elementy treści ze strony w kategorie, które muszą nazwać ("odwrócone sortowanie kart"). Można skorzystać z ankiet internetowych, jako dopełnienie badań.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Predykator

Firma badawcza realizująca badania dla firm oraz instytucji publicznych i społecznych w szerokim zakresie. Przeprowadzająca także audyty użyteczności stron www.

Badania

Dla firm
Rozwiązania dla biznesu

Dla instytucji
Instytucje publiczne i społeczne

Audyt stron
Badania użyteczności stron www

Szybki kontakt

Dotrzemy wszędzie

+48 663-418-014