Metody badawcze
- Predykator /
- Metody badawcze
Metody i techniki badwacze
Metody i techniki, które mogą Państwo wykorzystać dzielą się na jakościowe i ilościowe. Metody ilościoweM pozwalają na uzyskanie odpowiedzi na podstawowe pytanie "ile?". Zastanawiacie się Państwo ilu konsumentów zna Waszą markę? Ilu osobom się ona dobrze kojarzy? Ile osób jest zadowolonych z Waszych usług? Chcecie wiedzieć jak często i kiedy sięgają po Wasz produkt? Stosując metody ilościowe uzyskają Państwo odpowiedzi na te pytania.
Kiedy wiemy już ile osób korzysta z naszych usług, skąd są, ile mają lat, warto dowiedzieć się co kieruje ich wyborami. Jakie motywy powodują, iż kupują Państwa produkt, usługę? Dlaczego określone osoby po ten produkt nie sięgają, mimo, iż dla nich go przeznaczyliśmy? Dowiemy się tego stosując metody jakościowe badań.
Badania ilościowe
Badania ilościowe, to głównie sondaże kwestionariuszowe, które mogą być przeprowadzane wśród dużej grupy badanych. Pozwalają na uzyskanie odpowiedzi na podstawowe pytanie "ile?", np.: ile osób zakupuje dany produkt?, ile osób zna dana markę?, jak często występuje dane zjawisko? itp. Odpowiedni dobór próby badawczej pozwala, przy zastosowaniu tej techniki, na przebadanie takiej liczby osób, by wyniki były reprezentatywne dla całej populacji. Badania ilościowe, pozwalają na ustalenie jak często w danej zbiorowości występuje określone zjawisko.
Badania jakościowe
Badania jakościowe stosowane są, gdy chcemy uzyskać odpowiedź na pytania "jak?", "dlaczego?", np.: dlaczego zachodzi dane zjawisko?, dlaczego ludzie kupują dany produkt?, dlaczego nie korzystają z usług danej firmy? itp. Badania jakościowe służą interpretacji emocji i głęboko ukrytych motywów działań. Pozwalają na identyfikację określonych zachowań, pokazują wzory myślenia, postępowania, przyzwyczajenia i reguły działań. Pozwalają na poznanie ukrytych motywów działań i wyborów, np.: konsumenckich.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Predykator
Firma badawcza realizująca badania dla firm oraz instytucji publicznych i społecznych w szerokim zakresie. Przeprowadzająca także audyty użyteczności stron www.